08 April 2010

Sekadar Buat Renungan





Semasa wa ronda-ronda blog wa terjumpa N3 si Razman ni. Jadi wa sudah minta izin dari yang empunya blog 'Kain Burok' tu  untuk di copy dan paste kat blog wa ni untuk di kongsi bersama. TQ bro. N3 yang sempoi tapi ada maksud yang tersirat boleh di buat panduan bagi mereka-mereka yang berkenaan. Korang layan eikk  ...

Ceritanya : 

Waktu gua sakit. Lu jaga gua macam gua budak baru lahir. Lu pastikan gua makan ubat. Lu beli macam2 untuk gua makan. Lu teman gua malam2 bila gua tak boleh tidur  tapi bila lu ngadu lu sakit  gua just cakap .. : 

“oh. minum air banyak. pergi rehat ok.”

Lu tacing dengan gua. Lu cakap, tak best ngadu kat gua. Nak ngadu kat mama. Sorry, gua memang jahil bab caring2 bagai. Dulu waktu kecik, burung yang gua bela sakit. Gua tak reti nak buat apa, gua korek tanah cari cacing. Gua ingat makan cacing banyak2 boleh sihat. Sekali habis cacing tu tebuk perut burung tu. Tanah yang gua dah korek tu akhirnya jadi kubur burung tu. Gua syak, lama2 gua jaga lu, nasib lu jadi macam burung tadi.

Kadang2 lu ajak gua jumpa. Tiba2 lu emo cakap tak nak jumpa pulak. Gua bengap tak paham. Gua pun tak datang. Tiba2 lu text gua.

“B?”

“ye..npe?”

“CEPAT LA DATANG!! LEMBAB!! LAMA DAH SIAP!”

“erkk?? ok2. nak datang la ni. Tengah siap.”

“BERSIAP MACAM PONDAN!”

Gua lurus je ingat lu memang tak nak jumpa. Lu cakap lu nak gua pujuk. Mana la gua paham. Dah lu tak cakap. Cuba lu cakap .... 

“GUA TENGAH MERAJUK. SILA PUJUK SEKARANG.”

Sila ke blog Razman untuk mengetahui lebih lanjut N3 ini.

MORALNYA : sound direct jer kan senang. Nak lak kena dengan lelaki yang lurus macam bendul .. kan kan kan .... hehehe

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

“When I first saw you, I was afraid to talk to you. When I first talked to you, I was afraid to like you. When I first liked you, I was afraid to love you. Now that I love you, I'm afraid to lose you.”


16 comments

1:59 AM, April 09, 2010

babe..
perempuan xkan bg tahu..haha
hint hint jeh die bg :)

10:33 AM, April 09, 2010

yg bendul2 tu kena belajar gak fhm bahasa hint2 ni sbb perempuan selalu penyegan weh ahaha

1:24 PM, April 09, 2010

mrujuk kpd komen aza d ats, hint pn die x bg..haha

8:29 PM, April 09, 2010

azza ~ Kadang2 rugi pakai hint ni nak lak yg kena hint tu memang jenis x paham bahasa ... hehehe

8:34 PM, April 09, 2010

Miss ~ zaman dah berubah dunia dah maju. Dah masuk Y2k ar cikb. simpan ar sifat penyegan tu. ... kan kan kan
Lagipun kadang2 lelaki ni bukan x paham tapi buat2 x paham, malas nk layan ... hehehe

8:35 PM, April 09, 2010

Razman ~ Korang berdua kalu nak bergurau senda wa x masuk campur ... hehehe

9:13 AM, April 10, 2010

hahaha Men Are From Mars, Women Are From Venus.. ek? hehehe
ape2pun, lelaki perempuan memang berbeza. itu yg buat kita saling jatuh cinta. auwww hahahhaa

3:29 PM, April 10, 2010

aku g blog razman jap!

8:01 PM, April 10, 2010

suka entry ni..macam kena je..hoho

amhu minta juga dengan en razman lah

10:53 PM, April 10, 2010

arieza :
betul 3X ... hehehe .. ' Kita ' eik ... machaaa

KakNgah :
Sila 2X jgn malu2 ... hehehe

soffya :
minta ar. Razman tu pemurah ... hehehe

12:04 AM, April 11, 2010

encik wachak...

ayat bwh tu.. best...
kdg2 terlebih syg juge akan membawa perkara sebaliknya..

12:09 AM, April 11, 2010

Nina :
ayat tu simple jer tapi memang best. sebab tu tempek kat ctu ..

sebab tu cinta jangan hundred percent .... ingat eik ..hehehe

11:13 PM, April 13, 2010

Dah mmg prmpuan suka bg hint2 je,nk wat cmne.
tp prempuan pn ptut tau yg kdg2 lelaki ni bkn jenis yg paham hint2.
sian kt lelaki tuh.hehe.
^.^

11:02 PM, April 14, 2010

Fyra :
kesian kat pompuan tu juga dapat partner cam tu ... hehehe

2:38 AM, April 20, 2010

baek bagitau je kan.. nie tak.. buat life tue jadi lagi complicated je.. buat pe la bagi hint je.. straight to the point cukup..

12:59 AM, April 22, 2010

Chaon :
Betul tu bro. leceh nk terjemahkan hint dorang ni

Post a Comment

PERHATIAN ! Sebarang komen yang mempunyai URL akan di 'REMOVE' melainkan dalam bentuk text sahaja. Harap Mak Long.