11 August 2010

Kalamullah TV3


Macam biasa seperti hari sebelum ni selepas solat subuh pagi tadi wa akan on tv. wa tertarik dengan rancangan TV3, Kalamullah pagi tadi kerana adik Mohd Qayim Nizar yg membaca Al-Quran tidak seperti kita. Beliau menggunakan Al-Quran braille untuk membaca surah Al-Baqarah ayat 255 - 257. Terasa rendah diri kerana wa yang mempunyai penglihatan yang elok berbanding beliau masih lagi banyak kekurangan dalam kelancaran  dan sebutan dalam membaca Al-Quran.

ps: Persoalan yang di timbulkan oleh ustazah Asni Mansor  pagi tadi. Kenapa bila ternampak hantu baru nak baca Ayat Kursi. waktu lain kita tak baca ker ??

4 comments

10:22 AM, August 11, 2010

Salam.....

Aku pun terharu jgk dgr cerita ko ni. Dulu masa zmn sekolah, tiap2 mlm aku bc tp sejak dah berkeluarga ni, dah jarang2.
Hantu boleh nampak ke?setahu aku, kita blh rasa je kehadiran dia, tapi belum pernah nampak real. sipi2 di ekor mata ada la...hehe...tiap2 malam amalkan bc ayat kursi sebelum tidur dan lps solat.Kalau tak baca waktu tu,waktu mana lg nk bc kn?

2:17 PM, August 11, 2010

banyak kebaikan amalkan ayat kursi nih. kan?



selamat berpuasa. ;p

3:45 PM, August 11, 2010

ttg persoalan tu..aku rasa aku baca bila2 masa jgk..bkn bila nampak antu jer..lgpun aku x penah nmpk hantu..so aku baca bila nak tido dan kadang2 lps baca yaasin..

7:37 AM, August 13, 2010

Iza :
wsalam. wa pernah nampak hantu ( penanggal )
pada umur 10 tahun dekat kampung ( bendang
siam taiping ). rumah atuk wa bersebelahan
tanah perkuburan. Yang paling terbaru 3 tahun
lepas ( pochong ). Betul2 berdiri berdekatan katil wa.


Gadis comel :
Banyak kelebihan memgamalkan
bacaan ayat kursi ni. Antaranya
bila kita amalkan sebelum tidor,
Allah utuskan 2 malaikat menjaga
kita sehingga subuh.

black_mel
macam2 cara sebenarnya nk amalkan
ayat kursi ni. cuma kita tak di
ajar cara mengamalkannya. berbalik
citer pochong dekat atas. wa panah
pochong tu dengan panah berapi
melalui surah An-Nas saja.
wallahu a'lam

Post a Comment

PERHATIAN ! Sebarang komen yang mempunyai URL akan di 'REMOVE' melainkan dalam bentuk text sahaja. Harap Mak Long.