29 November 2010

Super Women | Mengoreng Pisang Dengan Tangan



Keistimewaan yang dimiliki oleh Ta Nou, yang bererti wanita kesayangan dalam bahasa Gorontalo ini, menyebabkan jualan pisang gorengnya semakin laris dan menambahkan rezeki bagi keluarganya. Beliau juga boleh meletakkan tangan ke api tanpa meninggalkan kesan terbakar atau melecur.
Berusia 52 tahun, Ta Nou, yang nama sebenarnya Hartin, berkata kebolehan itu diperoleh pada satu malam 10 tahun lepas setelah beliau mendengar bisikan suara wanita di kedua-dua belah telinganya, ketika sedang menggoreng pisang di warungnya itu.
"Bisikan suara itu berkata 'ayo balikkan dengan tangan pisang goreng', lalu saya dengan yakin membaca Bismillah dan membalikkan pisang goreng itu dengan tangan dan ternyata saya boleh berbuat demikian tanpa rasa sakit atau sebarang kesan pada kulit.
"Saya terus mengucapkan Alhamdulillah dan sejak itu selama 10 tahun ini saya boleh berbuat demikian tanpa sebarang masalah," katanya kepada Bernama.


ps : Satu kelebihan yang dianugerahkan oleh Nya. 

22 comments

8:20 AM, November 29, 2010

Saya kan..kann..
kalau tgh goreng ikan ke, apa2 ke .. tetiba ada bisikkan
kena fikir 10-20 kali ..

sebab takut itu bisikkan setan ..
ada kang yang kudung tangan !
huwaaaaa

8:41 AM, November 29, 2010

Salam...

Aku ada baca berita ni kat akhbar hari sabtu lepas.....kebal betul makcik ni...

11:51 AM, November 29, 2010

anugerah Allah yang tak ternilai...

12:08 PM, November 29, 2010

kelebihan masing2.. tp kalau difikir secara logik kenapa boleh jadi mcm tu ek? kerosakan saraf rasa ke, tp masakan tgn x melecur.. allahua'lam..

p/s : kelebihan yang Allah kurniakan untuk dia..

12:35 PM, November 29, 2010

wow ! anugerah Nya amat besa kan .


kalo kite yang buat gini . kompem masuk hospital dah . heee~

1:04 PM, November 29, 2010

gila ah.hahaha.. serius xkan mkn pisang kalau digoreng dgn mcm tu.hahaha

1:15 PM, November 29, 2010

insan terpilih nie..

4:33 PM, November 29, 2010

uik...power tuuu...

Makwe
8:20 PM, November 29, 2010

Tau tak makcik ni ade kondisi ape sampai dia leh celupkan jari ke dalam minyak panas??? Heee.. Shhhhhhhh.. :p

Pakwe.. Bila nak jadi Superman ni? Heehee.. :)

8:55 PM, November 29, 2010

Linda :
Kalau x yakin jgn buat, nanti merana badan ... he33

Iza :
Kalau ko teringin nk tengok macik ni, dia ada dekat pameran MAHA dekat serdang.

zik :
dengan izin Nya jua.

LadyBird :
Kalau nk difikirkan secara logik, rasa nya tak tercapai dek akal. Kuasa yg maha Esa.

Bena :
Jangan di cuba-cuba tapi kalau nk cuba juga gi dekat langkawi. Boleh celup tangan dalam kuali yg dorang masak minyak gamat. confirm tak melecur. wa dah pernah cuba :)

8:59 PM, November 29, 2010

Rongak :
Beli sorok2 lepas tu bagi rongak makan ... he33

chaon :
satu dalam sejuta. harap2 makcik ni tak riak

mario :
memang power. dengan kelebihan yg diberi ni dah sampai US makcik ni buat pameran .. he33

makwe :
bila makwe jadi super girl nya, bleh .. ?? ... ngeh33

9:58 PM, November 29, 2010

kaya x makcik ni?/ hehehehe

Makwe
10:41 PM, November 29, 2010

Kah kah kah.. Taknak jadi supergirl.. Mau jadi superwoman.. Girl ni dak dak kecik jek.. Haha.. :p

11:01 PM, November 29, 2010

miss :
kaya weii dia tu. al maklum ler taukey goreng pisang .. keh33

makwe :
kalu nk jadi superwomen kena celup tangan tu dulu dalam minyak panas cam makcik tu. ada brani ... he33

1:49 PM, November 30, 2010

eh ye ke ? langkawi pon bena xpenah sampai ag . heee ~ nanti kalo peg langkawi . bena nak celup gak la. pastu bgtau wachakkkk . hehehe =)

12:48 AM, December 01, 2010

ke Maha petang@malam ahad lepas..cdg nk tguk dgn mata pale sendiri superwomen ni goreng guna tangan....tp tk dpt gak..

9:30 PM, December 01, 2010

adoi...klu aku goreng pisang dgn tangan silap2 aku makan tangan sendirik hehehhehe...ku sangkakan pisang goreng rupanya tangan goreng huhuhu..

10:27 PM, December 01, 2010

Bena :
Jangan lupa amek pic letak dekat blog erk :)

sis ida :
Kenapa sis. x sempat ke nk tengok superwomen ni kat MAHA ??

SMM :
ha33 ... baik guna sudip jer. x pasal2 hilang lak tangan tu ... he33

11:08 PM, December 01, 2010

ni la entry yg macy na komen xlepas semalam~

12:17 AM, December 04, 2010

itu sudah semestinyeeee wa. hehehe~

10:31 AM, December 07, 2010

Tak melecur pula tangan. Hebat kurniaan tuhan tentu special hasil gorengannya

10:43 PM, December 07, 2010

akubiomed :
Teringat cerita Nabi Ibrahim dibakar hidup2. Sedikit anugerah dari Nya yang terlalu hebat untuk makcik ni :)

Post a Comment

PERHATIAN ! Sebarang komen yang mempunyai URL akan di 'REMOVE' melainkan dalam bentuk text sahaja. Harap Mak Long.